Preskoči na glavni sadržaj

Testing the Avon Magic Effects matte top coat

In my last new in post I mentioned the Avon matte top coat. Today you'll see it in action. I tried it as a topcoat over my white, black and blue nail polish.

U zadnjem new in postu spomenula sam Avonov mat nadlak. Danas ću vam ga pokazati u akciji. Probala sam ga preko bijelog, crnog i plavog laka. 


When I tried it for the first time the nail polish I had underneath got smudged. It looked something like this, but worse because on the photo below I waited a few moments for it to dry, but it was not enough.

Prvi put kada sam ga probala, lak koji sam imala ispod se razmazao. To je izgledalo nekako ovako, ali još gore jer na donjoj slici sam ipak malo pričekala da se jedan dio osuši, no ne dovoljno.






On the photo above you can see that it's not really a black matte nail polish. The Avon top coat has a purple reflection in the bottle and on the black nail polish you can see that purple particles. How do I use it without smudging the nail polish underneath? I make a brush stroke on the left side of my nails on the one hand,  wait for it to dry a bit, so I don't smudge it like on the picture above, then I make a brush stroke on the right side and usually two brush strokes are enough for covering the entire nail beside the thumb on which I need three. So, I wait for one side to dry and then I do the other side of the nail.

Na gornjoj slici možete vidjeti da ovo baš i nije crni mat lak. Avonov mat nadlak ima neki ljubičasti odsjaj u bočici i na crnom laku možete uočiti te ljubičaste čestice. Kako da ga upotrebljavam, a da ne razmažem lak ispod? Na svakom noktu napravim potez kistom na lijevoj strani, pričekam da se to malo osuši, tako da ne razmrljam kao na gornjoj slici, zatim napravim potez kistom na desnoj strani i obično su mi dva poteza kistom dovoljna na pokrijem cijeli nokat osim na palcu gdje mi trebaju tri. Uglavnom, znači pričekam da se osuši jedan dio i onda prelazim na drugi.


Matte top coat did a great job with the white nail polish.

Mat nadlak je napravio odličan posao s bijelim lakom. 





I was also happy with this result. Once again I got a beautiful matte effect.

I u slučaju s plavim lakom sam bila prezadovoljna. Još jednom sam dobila predivan mat efekt.

I think that the Avon matte top coat is good, but it's nothing special. I haven't tried any other matte top coats so I have nothing to compare it with. I think that I'll use it as a top coat on lighter nail polishes because I have a feeling that I will achieve better effect and avoid the purple reflection. In the future I will avoid the combination of the black nail polish and this top coat.

Mislim da je Avonov mat nadlak dobar, ali ništa posebno. Nisam probala druge mat nadlake pa ga nemam s čim usporediti. Mislim da ću ga upotrebljavati na svjetlijim lakovima jer imam osjećaj da ću postići bolji efekt i izbjeći ljubičasti odsjaj, a kombinaciju crnog laka i ovog nadlaka ću izbjegavati

Have you tried this top coat? What do you think about it?

Jeste li vi probali ovaj nadlak? Što mislite o njemu?

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Schwarzkopf Country colors - 49 cognac/hazelnut

Tata me šminka!

Essence - Play with my mint