Preskoči na glavni sadržaj

Non beauty favourites

A wild Friday night ;)
Today is the last day of  November and I'm bringing you my favourites, my non-beauty favourites to be precise. In my previous posts, I mentioned my camera and the Harry Potter series, so I don't need to explain that. They really deserve their place in these favourites, especially the Harry Potter books in which I have been enjoying since October.

Zadnji je dan mjeseca studenog i ja vam donosim svoje favorite odnosno ne kozmetičke favorite. Već sam u par postova spomenula svoj fotoaparat i serijal Harry Potter knjiga tako da mislim da ovdje ništa ne moram pretjerano objašnjavati. Stvarno zaslužuju mjesto u favoritima pogotovo serijal Harry Potter u kojemu uživam od listopada.

Also, in my last post, I mentioned Duolingo and that app also deserves its place in my favourites. A month ago I couldn't understand basic French and now I know and understand some words. I'm really proud of myself because I actually learned something although I still have a lot of lessons. I don't expect to learn how to speak properly or to understand everything, but I've started noticing it's a bit easier now because I recognize and understand some words.

Također u zadnjem postu spomenula sam Duolingo i ta aplikacija definitvno zaslužuje mjesto u favoritima. Prije mjesec dana nisam razumjela neke osnovne francuske riječi, a sada znam i razumijem neke riječi i baš sam ponosna da sam bar nešto uspjela naučiti iako imam još puno puno lekcija do kraja. Ne očekujem da ću ga znati lijepo pričati ili sve razumjeti, ali sada mi već postaje lakše kada vidim neke riječi jer razumijem što znače.

The series that has returned on Fox Life four or five weeks ago is Once upon a time. They are currently broadcasting season 5 and I'm pretty sure that I have missed some episodes from season 4. Anyway, if you haven't heard of this series, I would describe it as a mix of reality and fairy tale, characters from fairy tales trapped in our world in a fictional city. If you like magic and fairy tales then you'll love it. Just look at their costumes, they are beautiful!

Serija koja se prije četiri ili pet tjedana vratila na Fox Life je Jednom davno. Trenutno se emitira 5. sezona, a ja sam poprilično sigurna da sam propustila zadnjih par epizoda 4. sezone. Uglavnom, ako niste čuli za ovu seriju opisala bih ju kao miks stvarnosti i bajke, likovi iz bajki zatočeni u našem svijetu u izmišljenom gradiću. Ako volite magiju i bajke, onda će vam se ova serija svidjeti. Pogledajte samo koje kostime nose, nešto predivno!

And two more series in which I have been enjoying throughout this month are Rizzoli & Isles and Castle. I already mentioned Castle in one of my previous favourites but what can I do when it's amazing. I didn't watch Rizzoli & Isles before, but I have been spending my November evenings watching it.

I još dvije serije koje sam gledala kroz ovaj mjesec su Djevojke na zadatku i Castle. Castlea sam već spomenula u nekim favoritima, ali što ću kada mi je serija super. Djevojke na zadatku prije nisam baš pratila, ali večeranje sate ovog mjeseca provodila sam gledajući ih na Domi TV.

The songs which are included in my favourites come as no surprise because I listen to them all the time. Those songs are Hello and When We Were Young by Adele and Love Yourself by Justin Bieber. I maybe like When We Were Young just a little bit more than Hello, but both songs are amazing. I think I liked Justin's song because it was written by Ed Sheeran who I absolutely love. It's a great song!

Pjesme koje su se očekivano našle u ovim favoritima jer ih stalno slušam su Hello i When we were young od Adele i Love yourself od Justina Biebera. When we were young mi je možda za mrvicu draža od Hello, no obje su odlične. Mislim da mi se pjesma od Justina svidjela jer ju je napisao Ed Sheeran kojeg obožavam. Super je pjesma!


What are your non beauty favourites?

Koji su vaši ne kozmetički favoriti?

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Schwarzkopf Country colors - 49 cognac/hazelnut

Tata me šminka!